Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

onsdag, lillördag?

Naah. inte mycket till fest kanske,
men tillbaka på jobbet igen!
Pengarna rullar in som de ska nu, det går bra nu. kompis.....


appro på kompis! Jag har visst haft lite fest...
Drog direkt hem till Jessica efter jobbet.
Där sprang det runt ett naket casperspöke och en stor hund, som vanligt alltså.
Påväg hem ägde jag en tung säck med nya kläder!

Synd bara att busschauffören åkte förbi min busshållsplats, trots att jag plinga,
snopet tryckte jag hårt ett flertal gånger på knappen,
in case att den röda stoppskylten börjat låta tut-tut.
Gick irriterad, med himlande ögon till dörrarna..
(Dock mer generad. Av någon anledning blir det pinsamt när man hamnar i sånna situationer.
Jag tänkte mer på vad killen och tanten som kollade på mig tänkte,
än på hur jobbig vägen skulle bli att gå)
Men då märker jag att gubbjäveln åker förbi nästa hållplats också!
Då gick droppen! En vanlig människa hade väl gormat redan vid första missad hållplats.
Jag å andra sidan antog att han slarvade, och såg hur jag intensivt ställde mig 2cm från bussdörren.

Jag går fram till busschauffören och låter äckligt irriterad:
"Varför stannar du inte!? du har åkt förbi TVÅ stycken nu!!"
En mörkhyad, ung och väldigt förvånad chaufför:
"Förlååååååt! (det såg ut som att han skulle börja gråta!)
Han stannar tvärt mitt på vägen mellan fel busshållsplats och nowhere..
Jag: "Äsch, det är lugnt. Det är fint väder!"
(Okej jag lät antagligen inte heeelt fullhjärtad,
men jag tror defenitivt att det fick honom att må bättre!)

Jag vill alltså bara understrycka vilken bra och godhjärtad människa jag är!
Gick sedan hem, med 15 minuter extra i gångväg, med tung kasse, svettig, gassad av solen,
men med gott samvete och sympati för en chaufför som slarvade med sitt jobb, istället för arg!

LOOOL...  aja sova, gonatt!
(ska strax lägga mig i mammas säng, där jag sov även inatt.
jag ville bädda om i min säng igår, och slängde därför lakanen i tvätten.
Men sen orkade jag inte bädda om, eftersom det är bland det tråkigaste jag vet.
(alltså inte för att jag saknar min mamma som varit borta från mig i snart 3 veckor!!)
Därmed har jag fortfarande en obäddad säng på nedervåningen,
och en megaskön, varm och gosig 2m från mig)

PEACE


Kommentarer



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: