Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

torsdag, snart lov!

Halleluja! Evighetsdagen dvs torsdag,
den näst sista dagen innan helg och lov är slutförd.
Halv 8 med matte vidare till idé och kulturhistoria. Men innan det blir någon lunch är det svenska.
Efter lunchen (som dock var ovanligt god) samhälljävla skap..
Därefter en evighetslång håltimma (som vi pluggade det sista inför Hipster-redovisningen på idé och kulturhistorialektionen imorgon). Slutligen en 1½ lång timma webbdesign. (som var inställd!)

Rätt okej för att vara en äckeltorsdag helt enkelt.

Imorgon blir det efter ännu en tråkig skoldag, loooov!


Efter skolan dyker det upp släktingar hos oss
då vi ska fira mamma, storasyster, lillebror och mormor som har/ska fylla år.
(ska bli kul att se alla födelsedagsbarn öppna sina presenter..ehehe)
Blir förstås en massa god mat och roligheter all säkerligen.
Madde och hennes vän Annso ska i säng tidigt eftersom de tidigt nästa dag
åker till Östersund där de ska tillbringa de första dagarna på lovet,
innan det blir kryssning på onsdag för oss allihopa.
Men kanske hinner det bli några glas vin och härligt kalasigt med dem,
syster och kusinen innan bängen för dem.

På lördag blir det mera aktiviteter. Ska först träffa Jessica på dagen..
Till 18tiden är vi redo för taco-födelsedagsmiddag hemma hos Emelie!
Vin och matintag blir det tillsammans med andra söta.

Sedan mera galenskaper som jag skrivit om i ett inlägg längre ned..
Blir så glad av att prata om dem! LOV(E)


Kvar på denna dagen är middag och därefter träning.
Hade velat byta träningen mot en 3D-biokväll med folk,
men som solidariskt stöd mot både Madde och mig själv ska jag träna. Duktiga jag.
Bio är dock något jag vill ha mycket av denna höst och vinter.
Madde och jag funderar på BIO-guldkortet höhö.
3D-bio helt klart mitt framtida mål, som kontrast till allt partandes.
3D-skräck hell yeah!

Och ja.. ska hitta någon vettig klädsel att ha på redovisningen om Hipsters imorgon.
"Ungdomskulturen hipster härstammar från 40-talet
då ungdomarna inspirerades och lyssnade på modern jazz..."


Kommentarer



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: