Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

vårväder och fjantkatt!

Haft en skön dag i skolan idag.. Någon likabehandlingsgrej.
Vi fick leka lekar i grupper tillsammans med andra klasser.
Vet inte riktigt vad det var bra för, men sedan fick vi se en 2 timmar lång föreläsning,
om att respektera sig själv och andra, utan fördommar kring bakgrund osv osv.

I vilket fall..
när jag kommer hem från skolan i denna nykomna vårvärme och sol,
brukar jag vara på ett sprudlande humör och tar gärna katten i famnen runt tomten lite,
så att han skall få lukta på vårdofterna som nalkas.

Men min fjant till katt ballar ur så fort det kommer ett stort fordom, dessa låter och är läskiga.
En lastbil kom när vi stod där och luktade - Katten fick ryck!



Min mage och tröja efter lastbilen, TACK FALCOR!



Kommentarer



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: