Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

Hej igen!

Jaaa.. Helgen var alltså asgrym!
Men alltför snart var det måndag igen. Tillbaka till förskolan och de fantastiska barnen<3
På onsdagen (igår) hade förskolan pyjamasparty!
Detta innebar att vi satte upp ballonger på gården, hade ett disco med discokula, dans och musik!, åt popcorn och lekte en massa roliga lekar, fick SAFT till lunchen (istället för vatten eller mjölk) - men framför allt, så hade alla barn och fröknar pyjamaser på sig hela dagen

Efter mitt skift, drog jag av pyjamasbrallorna och drog på en kjol,
satte mig på tunnelbanan mot Hässelby Strand. Hem till systers lägenhet.

I systers lägenhet var det också ballonger och fest!
Under firandet av mammas födelsedag (går att läsa längre ned) gav syster och jag ett kuvert, innehållande information om en personlig Ostronprovning för mamma och även pappa (fars-dag på söndag).
Glenn och Simon var också med. Det blev ostronöppning, ostronprovning, (råa och gratinerade, precis som Ostronprovningen i stan som syster och jag var på för någon vecka sedan) champagneskålning och Moulle Frites - vinkokta musslor med hemmagjorda pommes!












NAMNAMNAM!

Olika uppfattningar om upplevelsen av de slemmiga ostronen.
Syster och jag gladde oss åt att vi allt mer börjar både vänja oss och njuta av dessa skapelser!

Mysig och relativt sen onsdagkväll för familjen Olsson-Carlsson + Simon,
innan Olsson-Carlsson minus syster tog en bulle hem till norrort!


Kommentarer



Postat av: Fina

Jag tyckte det var en helt fantastisk kväll!

2011-11-11 @ 11:35:17
URL: http://detjagvillvisa.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: