Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

lördag it is!

Hah! Den tråkiga nyheten är att jag inte hade med mig någon kamera ut igår
(jag som har en gammal sony ericsson, och ingen iphone hehehe)
Den andra tråkiga nyheten är att min jacka försvann igår

Men annars så.. annars så var det en riktigt rolig kväll!

Jobbade några timmar.. närmare bestämt 8:30 - 16:00 på förskolan.
Sedan skyndade jag mig hem, för att göra mig iordning..
mamma hjälpte till och fixade min middag extra tidigt.
Sedan tog jag, Sara och Niklas tåget in till stan.. där vi mötte upp Michaela.

Vi drog till Johan, på gärdet.. som hade rejält förkrök!
förkrök med en maaassa grabbar, både några man kände igen och flera andra,
spelade fotbollsspel och klunkade i vad i drickväg fanns! (här har jag minne av att jag lånade Saras iphone och plåtade nån bild, kanske kan komma till min ägo hehe.. Sara? *blink*)

Sedan rullade vårat gäng, på kanske 15, vidare till hissar och sedan till en ORDENTLIG kö.
Kön ledde in till kvällen mål, och vi kom fram - fram till Handelshögskolans oktoberfest!

Megafest med drinkar, dans och bravader! Hade himlans roligt!
Tills det var dags att gå hem.. och jag inte kunde hitta min jacka, som jag hängt mellan Jakobs och Elias jackor.
När dessa och även Magnus lagt säkert 30 minuter vardera på att genomsöka golv och galgar, ger vi upp och drar. Jag med ett leende på läpparna trots omständigheterna och det faktum att det är 8 grader och svinkallt. Vi hoppar ännu en gång in i en bulle till norrort,
jag med en lånad killjacka med alldeles för långa ärmar!
Sover i taxin hela vägen hem och släpps av vid Emils



Idag är det lördag!
Jag är nöjd över att vara jag!
Särskilt nu såhär efter duschar, vätskeintag en titt på Pippi på rymmen med hysterisk nostalgi osv.
Powenapade precis här i soffan .. Pappa: "camilla.. camilla?" *chips och ett glas glögg serveras vid min sida*


Kommentarer



Postat av: Jessica

Glögg? Vafan? Redan?

2011-10-09 @ 15:47:44


Postat av: Camilla

Tokigt va haha!

Men man kan ju dricka glögg kall under mindre julstämda tillfällen. Detta var dock varm vanlig starkglögg :O yammie

2011-10-10 @ 21:02:43
URL: http://bambilla.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: