Camilla Olsson

Livet blir vad man gör det till!

Min måndag

 Igårkväll kom en extrem förkylnings-attack.
Hemma hade vi mysig söndagsmiddag med mormor, syster och Simon på besök.
Själv gick jag och la mig strax efter middagen och hoppades må bättre idag, jobbdag a la måndag.

Imorse skulle vi upp och jävla trött man var!
Tröttare blev man när man gick ut i mörkret för å cykla ned till stationen varifrån bussen går.
Insåg att man glömt kvar cykeln vid stationen sedan lördagkväll (mp) mer om det i inlägget ovan.
Det blev att springa HELA vägen till stationen. Hinner med bussen!!!!

Med en buss som påvägen blir 11 minuter sen till slutstation,
bidrar att jag har 4 minuter att springa även mellan Mörby station och förskolan.
Börjar 8:45. Jag kastar in väskan i min låda, drar på mig termobyxorna och hoppar ut på gården till 8:45 - PRICK!

Inte världens bästa start på veckan kanske?

Roligare var att på gården fanns förskolechefen på besök!
Hon berättade att hon var supernöjd med mig och var jätteglad över att jag trivdes så bra.
Och berättade också att hon är otroligt stolt över mig - En förälder hade tydligen ringt henne enbart för att berätta att hon tyckte att jag var en klippa!
Det är kul att få bekräftelse på att man gör ett gott intryck!



Nu är det måndagkväll. I made it!
Förkylningen har lagt sig förvånansvärt mycket.
Jag har nu ätit middag och tagit en ordentlig dusch efter dagens jäktande.
Den där mjuka rektangeln där nere med mjuka tyger lockar


Kommentarer



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: